onsdag 7 mars 2007

Henkes nya matta !

Käre maken kom idag instörtande och sa ”…du bara bloggar och bloggar om trädgård och blommor. Idag kan du få blogga om något verkligt viktigt nämligen Henkes nya matta!!” När jag undrade vad han menade så visade de sig gälla Helsingborg IF:s nya gräsmatta på hemmaplanen Olympia som jag visste hade renoverats under vintern. Idag skulle det viktigaste på nämligen GRÄSET.


Lite trädgårdsanknytning fanns ju så sagt och gjort åkte vi upp för att beskåda miraklet. Har aldrig varit där tidigare (Skäms!). Det är mycket gräs som skall läggas och det gäller att trampa till ordentligt så det inte blir några lösa skarvar.

Gräsmattan kommer från England (var annars, höll på att fastna i tullen förresten) Jobbarna kommer från Norge så blir det ordentligt gjort.

Denna stuvbit blev över, kunde kanske räcka runt växthuset.. eller ??
Bli nu inte rädda jag skall inte börja blogga om fotboll som jag inte vet ett dugg om utan detta var ett lysande undantag. (Henke är Henrik Larsson om nu någon undrade).

3 kommentarer:

Emmas inne och ute sa...

Hej! Sorry, du har blivit utmanad! Titta på min blogg så förstår du : )

Äppelhem sa...

Hahaha, min sambo skulle nog också föredra att jag bloggade om Henkes nya matta. Han kom inspringande vid fem igår och skrek "byt kanal!!!" för då var det ju match på nån ny sportkanal...

Lusthuset sa...

äpplehem: Gud vad jag känner igen det! Gräsmattan blir nog fin när den blir färdig. Tack för du tittade in.