tisdag 13 mars 2007

Vårstädning!

Idag låg dimman tjock och det var råkallt. Det är typiskt för vårt område, som ligger nära kusten Det kan vara strålande sol bara någon mil in i landet, men här vid kusten blir det dimma. Brrr!

Jag hade bestämt att jag skulle sätta upp bubbelplasten i växthuset för att så småningom kunna sätta ut pelargonerna och ev. frösådder där. Att få upp plasten är inte lätt. Plasten är stort och växthuset litet. Nåja men det kom upp i alla fall. Skönt.

Penséerna som jag köpte i helgen lyser upp det annars ganska tomma växthuset.

Förra sommaren fick jag ett gäng gamla dräneringsrör i lera av en granne som skulle köra dem till tippen. De är mycket snygga och användbara. Nu har det blivit fint gröna av mossa och det blir de bara vackrare av.

7 kommentarer:

Karin sa...

Härliga bilder och kul med återanvändningen av rören! :)

Lusthuset sa...

karin a: Ja, rören var ett fynd. Jag hade krasse i dem förra sommaren och det blev jättefint. Idag har det varit sol i alla fall.
Ha en skön kväll.

Mikkeline sa...

Herlig å se at det er noen som er i gang. Det med bobleplasten var jo lurt, men det blåser vel en del hos dere også, så du må vel feste det skikkelig.
Jeg må daglig inn på bloggen din og bla meg tilbake til bildene av det turkise båthuset.
De er bare nyydelige!

Lusthuset sa...

mikkeline: Det är så roligt att du tycker om de bilderna. Jag älskar det lilla huset som förfaller så sakteliga. Välkommen att titta in så ofta du vill. Ha en bra dag.

elin1976 sa...

Å så heldig du er som kan begynne på våren nå.
Her må det nok ventes litt men jeg klør i fingrene mine til å sette i gang. Så fint det ble med dreneings rørene.
God idè. Takk! Ha en fin dag. Masse klemmer fra meg:O)

Lusthuset sa...

elin1976: Ja, man kan ju inte låta bli även om det ju faktiskt är lite tidigt även här. Väderleksrapporten meddelade att det skulle bli vinter nästa vecka. Hu då! Så man vet ju aldrig. Det är ju en balansgång mellan kylan och vårvärmen. Ha det bra du med. Kram!

Minna Mercke Schmidt sa...

Näää, så fint! Jag har likadana rör liggandes, nu behöver jag inte längre undra vad ska ha dem till : ))) Tack för tipset! Och tack för en härlig sida med blomsinslag : )))