måndag 26 mars 2007

Trädgårdspyssel

Idag bestämde jag mig för att ta fram och sätta upp mitt lilla "vattenporl" som är så mysigt att lyssna på när man sitter ute. Fick förra året en bambu"pump" som jag hade önskat mig och som är så vacker. Till den hade jag en gammal zinkbalja, bucklig med fin.

Gissa om jag blev förtretad när det visade sig att den numer läcker som ett såll. Den har rostat sönder. Sååå synd! Vad gör man? Jag plockade fram en gammal trätunna vi hade och med hjälp av en plastspann inuti så blev den ihopmonterat och är väl rätt Ok. Det får duga tills jag kanske hittar en ny balja.



Här har gräslöken kommit upp. . . . . . . . . . .



. . . . . och mitt Katsuraträd har vackra röda, hoppingivande knoppar.

Ha en fortsatt bra vecka och njut av det fina vädret och de ljusa kvällarna.

5 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka ljuvliga vårbilder! Jättekul att se, och gräslöken som kommit upp så långt!! Mari. ( Härlig blå penseébild i högra hörnet!)

Lusthuset sa...

marie: Idag var det verkligen underbart. Snart slår nog Katsuran ut och det är så vackert. Lovar att visa det.

Anonym sa...

Ja det er bare så dejligt!
Det ser da sødt ud med tønden.

Kattfot sa...

Så härliga bilder. Katsuran ser spännande ut, läcker färg på knopparna. Såg att min gräslök också tittat upp...först trodde jag att det var en rugge med pärlhyacinter som förflyttat sig :-)

mossfolk sa...

Oj, vad långt gräslöken hade kommit och vilka fina bilder du har tagit!