söndag 11 mars 2007

Pelargonträff !


I helgen var det pelargonträff i Rydebäck. Det är ju roligt att träffa kompisarna i Pelargonsällskapet både kvinnor och män (faktiskt!!).



Kollade in och pratade bort en stund men avhöll mig faktiskt från att inhandla någon stickling med tanke på vad som väntade hemma i garaget.





Sedan blev det fika vid stranden maken och jag. Det blåste men vill man så går det.
Det var verkligen vår i luften och vintergäck och tussilago stod i backen. . Så fint! Man blir alldeles knäsvag.




Sist en bild på min nyplanterade fönsterlåda. Allt är pyttesmått nu men hoppas att det växer till sig.

Ha en bra vecka!

13 kommentarer:

Linas inredning sa...

Vad mysigt med fika på stranden, även om jag förstår att det var lite kallt. När jag såg dina fina bilder så saknar jag verkligen att bo i Skåne och ha så nära till havet var men än är! (Är född i Skåne och har bott där mina första 19 år.) Alla dina bilder var väldigt fina :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Nämen så himla härliga bilder!!! Man blir ju bara sååå sugen-här är ju snön nästan halvmetern hög ännu!! Oj, oj, det dröjer minst 6 veckor innan jag kan sätta ut penseér men tack för fina bilder att längta till!Bellisen, den lilla rara... Och bilderana vid havet, jag säger då bara det, så himla vackert!!! Kul med palergonträff, jag älskar den blomman!! Mari.

Äppelhem sa...

Åh vilka härliga bilder! Blev så glad när jag kände igen mig - sambon är från Rydebäck. :-) Våren har verkligen kommit längre i Skåne än här i sega Stockholm.

JULIEK sa...

Så fina bilder. Tenk at du kan plantera ute nu. Jag måste faktisk vente til uti mai. Nattefrost kan vi ha lenge ennu.

Lusthuset sa...

lina: Tack för berömmet! Ja, Skåne har ju sina fördelar, speciellt på våren. Jag älskar havet och Öresund och att ta en fika där (även om det faktiskt var svinkallt) är aldrig fel.

mari: Roligt att du uppskattar bilderna, kanske kan jag göra dig lite sugen, men samtidigt tror jag att ni har riktig vinter med fin snö, det är det inte så ofta här. Blåst, slask och dimma. Pelargonträffen var trevlig, det är ju alltid roligt att prata med personer som är lika tokiga som man själv är. Ha det skön så kommer nog våren snart.

äpplehem: Idag var det verkligen vårvarmt med nästan 10 grader och i växthuset var nästa 20. Kul då känner du till Rydebäck, där är det fint tycker jag. Fin strand att promenera vid. Jag bor inte själv där men är där ofta eftersom det ligger ett stort Gardencenter (som det heter numera) där.

Lusthuset sa...

julie k: Det kan nog bli frost här ockå, men man är ju obotlig optimist och hoppas på det bästa. Penséer tål ju lite kyla så det ordar sig nog. Ha en bra vecka.

Anonym sa...

Oj så ljuvliga bilder Lyckliga dig som bor i Skåne..Här i södra Norrland är det full vinter, men vi har ofta varit i Skåne,så jag behöver bara blunda, så kan jag minnas,konstrundor vid påsk o blåsigt fika vid havet....

Lusthuset sa...

Ja, Skåne är inte dumt, men det är nog inte Norrland heller. Tyvärr har jag aldrig varit längre norrut än i Östersund. Du är välkommen ner till konstrundorna under påsken. Det är härligt. Ha en skön kväll.

Anonym sa...

Första strandfikan är alltid lika härligt.

Emmas inne och ute sa...

Lika fint och vårigt i Skåne som på Öland! Ha en bra vecka du med!

Lusthuset sa...

hannele: Visst är det skönt och mysigt.

emma: Ja nu är det på gång!

Mikkeline sa...

Jeg er også glad i pellargonier, men det finnes vel ikke noe søsterselskap i Norge til plargoniumselskapet i Sverige? Jeg har funnet linker der det selges pellargonier i Sverige, men det er vel ikke tillatt å sende sånt over grensen?

Lusthuset sa...

Pelargonier är väl trevliga att hålla på med. Tacksam blomma och vacker och så många sorter det finns. Jag sökte på nätet och det finns en Norsk Pelargonieförening http://www.pelargoniumnettet.no/
Det finns kanske någon där du bor. Om man får beställa sticklingar i Sverige vet jag inte med det kan du kanske fråga där. Lycka till!