söndag 24 juni 2007

Min kylskåpsdörr!


Jag fick för ett tag sedan en utmaning av Bodil där hon ville att jag skulle visa hur min kylskåpsdörr såg ut. Där sparar jag allehanda kort och bilder som jag tycker om, en del byter jag ofta och andra har jag haft länge. På kylskåpet finns bla en av mina favoritkonstverk som är en bild "Maria och Jesusbarnet och två änglar" av Filippo Lippi. Den har jag älskat sedan jag såg den första gången därför att Maria är så otroligt vacker och att barnen ser ut som vanliga ungar.

Här finns även detta kort som jag titta på ofta där det står "Det är aldrig försent att göra något av sina drömmar" Det kan man tänka på ibland.

Här har jag även dessa två kylskåpsmagneter. Den ena som jag fått av väninna A som tyckte den passade in på mig. "Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet" citat av Cicero. Den andra som jag köpt själv är en bild på kronprinsessan Margareta som skapade trädgården på Sofiero. Hon var så vacker och begåvad och stor kärlek glödde mellan henne och Gustav VI Adolf.

På frysskåpsdelen finns också lite av varje bl a denna........

....söta underfundiga katt och.......

.....denna bild förställande ett antal måshuvuden som är gjorda i keramik och monterade på en trätavla. Håll med om att den är rolig.

På övre delen finns två fina fågelbilder med blåmesen på julljuset och den ätande gråsparven.


Om det finns någon som känner sig inspirerad att visa hur deras kylskåpsdörrar ser ut så vore det roligt att se. Jag skickar inte utmaningen till någon speciell utan den som känner sig manad kan ta upp den. Ha en bra vecka.

6 kommentarer:

Signes Vind sa...

Så kul att få en liten pusselbit till av dig. Själv har jag lyssnat för mycket på heminredare som plockar bort allt från kylskåpen så mitt är kliniskt rent (nåväl inte från fingeravtryck utan från magneter o annat). Men när jag kommer hem till någon så tittar jag gärna på deras kylskåp länge, länge - där finns ju ofta det som man tycker är viktigt i livet , kort på anhöriga, bra citat m.m

Lusthuset sa...

signes vind: Jag har också lyssnat på dessa inredare och flera gånger plockat bort allt krafs från kylskåpet, men det kommer alltid tillbaka igen lika fort.

Anonym sa...

TAck för att du svarade på utmaningen. Jag hade på känn att du skulle ha ett personligt kylskåp. Det var verkligen roligt att se och till skillnad från mitt kylskåp så säger detta något om dig som person. Kul. Kram.

Poppins sa...

Oj, ditt kylskåp är rena galleriet. Jag har kanske inte gjort som Signes vind, för några saker sitter på mitt kylskåp, men det är ett minimum. Men du får mig att fundera om, kanske jag skulle sätta upp lite mer... :)
Kram

Anonym sa...

Det er den smukkeste køleskabsdør, jeg har set!

Eleonor (Elle) sa...

¨
Läser Din blogg och blir glad av både text o bilder .. Du är en så otrolig inspirationskälla... även om jag inte orkar just nu så vet jag att jag kommer att sätta i gång med lite av varje ... men jag orkat´r läsa o titta här ióch det är huvudsaken ... Tack snäll goá Du!!