torsdag 22 november 2007

Årets tomte"flicka" !!


Får jag presentera årets nykomling bland tomtar/änglarna eftersom detta är en tomte-ängel med vingarna lite käckt på sned.....och bra bystig är hon också och inte purung heller. Det passar mig alldeles utmärkt. Jag har ett litet löfte till mig själv att bara köpa en tomte varje år, men oss emellan har jag aldrig lyckats hålla det löftet. Denna tomtedam (som kommer från Sia) sprang jag på idag när vi var ute och shoppade till fredagens födelsedagskalas.... så nog vet jag vad jag har att göra i morgon. Det blir "Sillamacka" till förrätt och Fransk kycklinggryta med äpplen och smaksatt med calvados till huvudrätt och om vi orkar så blir det valnötsglass till efterrätt. Det blir nog lyckat hoppas jag ....och fönsterputsaren kommer också mitt upp i alltsammans (Hurra!!).
Ha en bra, skön och avkopplande helg med mysigt helgpyssel. Kram!
PS. Förlåt!! Glömde att aktivera kommentarfältet. Slarvig av mig. Nu är det gjort så nu är det fritt fram.

6 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Ja...nu kan jag lämna kommentat.Hon är väl så härlig den här tomteängeln...stod själv och höll i en sån häromdagen och tänkte köpa....men fick läga band på mej.....mat till familjen var faktiskt viktigare just då =)
Ha en skön helg nu.Kram!

Anonym sa...

Jag var inne och försökte kommentara igår men det får bli nu istället. Lätt att glömma kan jag tänka mig! :) Vilken söt tomte-ängel, förstår att du inte kunde motstå den. Det låter som om du har en härlig helg framför dig. Födelsedagsmåltiden låter inte dum den. Trevlig helg! Kramar

Poppins sa...

Så skönt med en tomtenissa med personlig charm! ;)
Själv har jag inte många tomtar. Funderar på vad jag har i stället (änglar, nallar, stjärnor?) men tror att jag har lite av allt.
Kyckling med calvados, mmmm, låter underbart gott.
Må så bra och fira ordentligt!
kramar

Kattfot sa...

Nämen så fin hon är! Ha en trevlig helg :-)

Sussie sa...

Härlig tomteängel, henne blir man glad av att se på. Ha en trevlig helg.

Anonym sa...

Utrolig skjønn!!!! :) Minner meg faktisk om ei dame jeg kjenner :)