fredag 28 mars 2008

Rosa fynd

Randi på bloggen Bland rosor och tistlar skrev nyligen om några fynd hon hade gjort på Rusta. Ni kan läsa om det här. I detta sammanhang kände jag mig bara tvungen att visa mitt fynd från Rusta. Tre rosiga pappkartongen för 49:-. De är verkligen fina, lite åt det söta hållet men faktiskt inte dumma alls. Ett fynd tycker jag.


Till och med insidan är fin med samma rosenmönster. Tror nog jag kan hitta någon användning för dem eller vad tror ni?

När vi nu är inne på den rosa avdelningen så hittade jag hos trädgårdsmästaren dessa underbara rosa bellis. De är verkligen karamellsöta.

Till slut får jag säga välkommen tillbaka till mina julrosor som dykt upp igen efter att snön smält bort. De verkar inte ha tagit någon skada. Idag var det + 8 grader. Det var inte dumt alls.
Tack till kära Poppins för tipset (läs här) om Tricia Guilds bok Inreda med blommor som jag nu har här i min hand och det säger jag bara att den är helt underbar.

Ha en skön helg och hoppas att våren kommer till er alla nu.

9 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Spännande blogg du finns nog i närheten av mig eller?
Hit kommer jag igen.
Konstrundan var inte sig likt i år ingenting är sig likt eller hur.
Nu skall titta på bäst och pest.
annika

Karin sa...

Igår köpte jag tidningen Hem & Antik - gissa vad som finns på bild där! Yes, de fina lådorna med rosenmönster. Ser verkligen helt bedårande ut! :) Bellisen är söt den också. Lite ovanlig i färgen men mycket söt. Jag är förtjust i de med denna mellanfärg! Blir alltmer sugen på Tricia Guilds bok...

Ha en fin lördag! Jag hoppas att solen lyser hos dig i helgen. Kram Karin

Lusthuset sa...

annika c: Kul att du hittade min blogg. Du är välkommen igen. Jag skriver som du ser om lite av varje som intresserar mig.

karin a: Jaha, den tidningen har jag missat. Kan tro att de är med där för den tidningen har smak för det gulliga. Jag föll direkt för lådorna för de var fina och välgjorda. Tusenskönan var jättesöt, det är en av mina favoritblommor. Härlig liten blomma.

Ha en skön helg och hoppas att det inte kommer att regna hela dagen. Kramar!!

Anonym sa...

Rusta har verkligen så mycket mer än man kan tro - och till bra priser oxå :D (Jag bor väldigt nära Rusta och brukar kolla in där lite då och då....)

Randi sa...

Tack för din kommentar hos mig - du har helt rätt - rosenkartonger MÅSTE jag bara ha!!! Var det länge sen du köpte dem?
Hoppas de finns på "min" Rusta!
Tack för tipset!
Kram Randi

Lusthuset sa...

randi: Nej, jag köpte dem häromdagen. Torsdag var det nog. Vi fick hem ett annonsblad med morgontidningen med massor av fina rosensaker, kuddar och dynor bl.a Vi åkte dit nästan meddetsamma men allt var slut utom rosenkartongerna och det var ju tur. De andra sakerna var kanske inte så fina. Ha en skön helg. Kram!

C De-sign sa...

Så fina ros förvaringsaskar!!! Det blir en tur till Rusta i morgon!!!
Tack för tipset!
Ha en bra lördag!
Kram fr C

Poppins sa...

Så kul att du beslutade dig för att köpa Tricia Guilds bok. Den är verkligen fylld av inspiration och blir en bra följeslagare i soffan!
Så vackra rosa Bellis du inhandlat. Ser verkligen ätbara ut. :)
kramar

Annie - Annalunda sa...

*Ler stort* Rosenlådorna följde självklart med från Rusta även hem till mig!!! De kunde jag ju inte lämna där - romantiska och söta...än så länge tomma men pryder sin plats i sovrummet. Ska få bo i gästrummet sedan när det är klart! Så vackert du skriver om tussilagon...så många år sedan jag såg någon...vart har de tagit vägen??

Jättekram Annie