tisdag 4 mars 2008

Tisdagstema: Fritid...

Under denna del av året ägnar jag så mycket av min fritid som jag kan åt att gå i skogen och inandas den underbara luften och njuta av naturen alla skiftningar och nu när fågelsången har börjat höras igen så är det dubbelt underbart. Mina gamla väl slitna kängor får representera alla mil (för det har det blivit) jag har lufsat i skogen.

Så småningom kommer även den tid när man kan avsluta en skogstur med en fika på en stubbe i solen. Detta är ett privilegium som inte kan jämföras med något annat.......

.....utom trädgårdspysslet som så småningom övertar en stor del av fritiden, men inte helt och hållet för gå i skogen gör jag hela året runt.



Här hittar du fler tolkningar av tisdagstemat!

12 kommentarer:

Poppins sa...

Så härliga bilder. Det såg skönt ut med kaffe och macka i solskenet. Annars var det ju ganska halt i morse och vi tog det vääääldigt lugnt på vägen.
kramar

Husbilsresan sa...

Snöat i skåne?????Jag hörde annars att körsbärsträden blommar där nere? Är det sant?
I Göteborg blommade krokus och forsythia i helgen,när jag vr där.
Mysigt att gå i skogen och fika på en stubbe.det skulle man göra oftare.
Kram/Gunn

Anonym sa...

Härligt :) Underbart att vara ute och traska i skogen. Jag brukar delta i den eviga jakten efter gömda plastlådor, så jag har fått se många mil skog i jakten på skogliga cacher.

Mina första par kängor har nu fler hål och brister än en sweitzerost, men jag använder dem då och då för att de känns sköna och tursamma :)

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga bilder ☺ Förstår precis vad du menar! Att kunna njuta av vår natur är underbart särskilt nu när våren är i antåg!

Kram Jes ♥

Karin sa...

Så synd att du inte såg mina bilder - då hade du nämligen sett ett par leriga gamla stövlar!!! :D Visst är det härligt med skogspromenader och speciellt nu när luften är så hög och frisk. Ha en fortsatt fin vecka!

Kram Karin

En liten AnCa sa...

Å alldeles gratis e det oxå att få njuta av allt det vackra som bara finns där överallt!!! Fina bilder du bjuder på!!!

Kramis// AnCa

Anonym sa...

vilka härliga foton!

Ninni sa...

Fina bilder och härliga fritidsnöjen. Att vara ute på skogspromenad med fika är ju helt underbart :-)

Anonym sa...

Jag är oxå ute och knatar en hel del med hunden, blir inte så många skogspromenader kanske eftersom vi bor i stan (fast jag vill gärna bo på landet...) men många mil blir det iaf :D

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Här uppe i Dalarna längtar jag till all is försvinner, det är så halkigt på skogsvägarna att inte ens broddar på kängorna hjälper...

Nässelblom och choklad sa...

Vad härligt att vara ute i naturen. Det är alltid skönt, men när våren börjar titta fram är det så härligt att gå och kika efter vårtecken. Nu vill jag också ut! Fina bilder! Gillar bilden på kängorna alldeles extra mycket!

Anonym sa...

Härlig fritid ser det ut som :)